Zdrowie Ludzi Aktywnych
Zadzwoń  603 183 919 Znajdź nas na Facebooku



DIETETYKA SPORTOWA

Konsultacja dietetyczna to linia startu, na której ustalone zostaną cele terapii dietetycznej. Na podstawie oceny indywidualnych preferencji wybrane zostaną optymalne metody postępowania. Szczegółowy wywiad żywieniowy i personalny oraz ocena bieżącego sposobu żywienia wskaże, w jakim punkcie się znajdujesz. Standardowo, podczas pierwszej wizyty, wykonane zostaną podstawowe pomiary antropometryczne, w tym masy ciała i wzrostu. Dodatkowo, w naszym gabinecie można wykonać specjalistyczną analizę składu ciała, która informuje o zawartości masy mięśniowej i tkanki tłuszczowej. Każda konsultacja obejmuje także elementy edukacji żywieniowej, mającej na celu zwiększenie świadomości przy samodzielnym komponowaniu zdrowej diety.

 
Sportowiec wyczynowy to osoba o szczególnych potrzebach żywieniowych. Wraz ze wzrostem intensywności treningów rośnie zapotrzebowanie na energię, białko, witaminy i sole mineralne. Konsultacja dietetyczna skierowana do tej grupy populacyjnej, koncentruje się na zagadnieniach nierozerwalnie związanych z uprawianiem sportu w sposób wyczynowy. Przedmiotem konsultacji są zasady żywienia okołotreningowego, modyfikacji diety w zależności od fazy mikrocyklu treningowego (tj. przygotowawczego, przedstartowego i startowego) oraz wpływ niedoborów żywieniowych na zdolności wysiłkowe. W ramach konsultacji wyznaczone zostaną cele terapii dietetycznej oraz szczegółowy plan postępowania, dostosowany do indywidualnych potrzeb zawodnika. 

 
Osobom uprawiającym sport rekreacyjnie często wydaje się, że nie mają potrzeby znaczącej modyfikacji diety. Analiza tygodniowych planów treningowych sportowców amatorów niejednokrotnie wskazuje jednak, że objętość i intensywność treningów jest na tyle wysoka, że są to grupy osób o specjalnych potrzebach żywieniowych. Prawidłowe odżywianie, niezbędne dla zachowania zdrowia, musi uwzględniać poziom aktywności fizycznej. Sprzyja to utrzymaniu prawidłowej masy i składu ciała. Właściwy dobór posiłków okołotreningowych gwarantuje maksymalne wykorzystanie czasu poświęconego na aktywność fizyczną, co wpływa na wzrost kondycji fizycznej, poprawę stanu zdrowia i samopoczucia. Konsultacja dietetyczna dostarczy cennych wskazówek dla planowania racjonalnego modelu żywienia, dostosowanego do trybu życia.

 
Jeśli nie chcesz radykalnie zmieniać swojego sposobu odżywiania zleć nam monitoring dietetyczny! To najlepsza metoda weryfikacji sposobu żywienia. W oparciu o aktualne normy żywieniowe ocenimy, w jakim stopniu realizowana dieta pokrywa zapotrzebowanie na energię oraz składniki pokarmowe. Pozwoli to na wprowadzenie modyfikacji obecnego jadłospisu, w celu pełnego zbilansowania diety. Poprzez kontrolę dzienniczków żywieniowych można stwierdzić niebezpieczne dla zdrowia niedobory soli mineralnych, m.in. żelaza, magnezu i wapnia oraz witamin z grupy B i antyoksydantów. Eliminacja niedoborów pokarmowych wpłynie na wzrost wydolności fizycznej i poprawę efektywności treningów.

 
Polskie przysłowie „głód jest najlepszą przyprawą” wskazuje na sposób, w jaki często komponujemy swoje posiłki. Im bardziej jesteśmy głodni, tym większą mamy ochotę na kaloryczne, tłuste i słodkie przekąski. Aby unikać tych sytuacji warto skorzystać z indywidualnie przygotowanych jadłospisów, uwzględniających tryb życia i preferencje smakowe, jednocześnie dostarczających wszystkich niezbędnych składników pokarmowych.
Osoby aktywne fizycznie powinny zwrócić szczególną uwagę na swój sposób żywienia. Prawidłowa dieta gwarantuje bowiem pokrycie zapotrzebowania na energię, białko, składniki mineralne i witaminy. Jednocześnie zabezpiecza organizm przed zmęczeniem i zapewnia prawidłową regenerację potreningową.
Dla sportowców wyczynowych niezwykle ważne jest dostosowanie jadłospisu do aktualnej fazy cyklu szkoleniowego. Inna jest specyfika żywienia w poszczególnych okresach, tj. treningowym, roztrenowania i zawodów. Zawodnicy tej klasy nie mogą pozwolić sobie na niedobory lub nadmiary składników odżywczych, w tym mineralnych. Nieprawidłowa dieta negatywnie wpływa na wyniki sportowe. Indywidualnie skomponowany jadłospis (3-, 7- lub 14- dniowy) zapewni prawidłowe odżywienie organizmu oraz pozwoli na bardziej racjonalne planowanie codziennego menu. Osoby uprawiające sport, mimo odpowiedniej diety często muszą skorzystać z dodatkowej suplementacji żywieniowej. W takich przypadkach gwarantujemy wpisanie indywidualnych planów suplementacyjnych w racjonalny sposób żywienia.
 
Odżywianie jest istotnym elementem prawidłowego rozwoju dzieci. Sposób żywienia wpływa na sukcesy, zarówno związane z nauką, jak i uprawianiem sportu.
W okresie rozwoju młodego organizmu zapotrzebowanie na składniki odżywcze, w tym budulcowe, energetyczne i regulujące, jest inne niż u osób dorosłych. Rodzice powinni pamiętać, że żywienie dziecka musi być dostosowane do wieku, płci i poziomu aktywności fizycznej. Nauczyciele, którzy odgrywają znaczącą rolę wychowawczą, także powinni rozumieć znaczenie prawidłowego żywienia swoich podopiecznych.
Program edukacji żywieniowej ma na celu przekazanie dzieciom i ich opiekunom rzetelnej wiedzy na temat podstawowych zasad prawidłowego żywienia. Rodzice powinni mieć świadomość własnego udziału w kształtowaniu nawyków żywieniowych swoich pociech. Możliwość wprowadzenia zmian w domowej kuchni będzie dla dzieci na pewno ogromną satysfakcją. Dla realizacji tej idei konieczna jest współpraca i chęć zmian każdej ze stron.
Nasi specjaliści oferują programy edukacyjne, obejmujące warsztaty dla dzieci oraz prelekcje dla rodziców i nauczycieli.
 
Jesteś trenerem, zawodnikiem, właścicielem klubu sportowego? Prowadzisz swoją drużynę do zwycięstwa, chcesz poprawić zdolność do wysiłku i skutecznie wykorzystać dietę w regeneracji powysiłkowej? Zapewne wiesz, jak ważnym elementem efektywnego treningu jest prawidłowe żywienie. Najlepsze kluby sportowe na świecie zapewniają swoim zawodnikom opiekę dietetyczną. Dzięki nam możesz do nich dołączyć!
Zaproś nas do siebie, chętnie podzielimy się naszą wiedzą w zakresie specjalistycznego żywienia w sporcie. Pokażemy, jakie możliwości daje zbilansowana dieta, jaki powinien być prawidłowy jadłospis sportowca oraz jak ważne są odpowiednio skomponowane posiłki okołotreningowe. Wyjaśnimy, jakie produkty należy uwzględniać w czasie długotrwałego wysiłku, a jakie w czasie odnowy powysiłkowej, aby szybko zregenerować organizm oraz jaka jest specyfika żywienia w zależności od fazy cyklu treningowego. Podpowiemy, jakie napoje są najlepsze w poszczególnych etapach treningu oraz jaką suplementację warto włączyć do planu żywieniowego. Zapraszamy do skontaktowania się z nami w celu ustalenia szczegółowego programu i terminu spotkania.


W naszej ofercie proponujemy Państwu:
Analizator mierzy za pomocą elektrod dotykowych między innymi:

* zawartość wody wewnątrzkomórkowej
* zawartość wody zewnątrzkomórkowej
* poziom tkanki tłuszczowej
* masę mięśni szkieletowych z dokładnym rozłożeniem segmentalnym w ciele.
Badanie składu ciała metodą bioimpedancji elektrycznej polega na pomiarze oporu elektrycznego poszczególnych tkanek, które charakteryzują się różną przepuszczalnością prądu ze względu na odmienną zawartość wody.

Przygotowanie do badania:
* nalezy być na czczo lub 4 godziny po posiłku;
* na godzinę przed badaniem nie spożywać żadnych napojów i opróżnić pęcherz przed wejściem do gabinetu;
* w dniu badania oraz dniu poprzednim nie spożywać alkoholu oraz dużych ilości kofeiny;
* nie należy wykonywać ćwiczeń fizycznych na 12 godzin przed planowanym pomiarem;
* badanie wykonywane jest w bieliźnie.

 




BLOG

AKTUALNOŚCI